20. APRIL 2016

Facebook-kampagne skal skaffe nye kandidater

Store bededag lancerer Kirkeministeriet en valgkampagne, der skal skaffe flere kandidater til menighedsrådsvalget

COLOURBOX3172659.jpg

Af: Redaktionen

Det er svært at engagere danskerne til forpligtende, frivilligt arbejde, også til menighedsrådene. For første gang er Kirkeministeriet derfor gået ind i jagten på kandidater til menighedsrådsvalget, og når kampagnen starter Store bededag, er det først og fremmest de sociale medier, der er i spil. Ministeriets kampagne skal have fat i folk, der ikke ellers oplever sig selv som specielt kirkelige, og valget er derfor faldet på det moderne forsamlingshus, Facebook.

Inge Kjær Andersen, medlem af Landsforeningens bestyrelse og medlem af kampagnens styregruppe, opfordrer menighedsrådsmedlemmer til at sprede kampagnens budskaber: - Det er godt at få sat fokus på, at menighedsrådsarbejdet er givende, både personligt og på cv’et. Derfor håber jeg også, at rigtig mange vil dele kampagnen, både personligt og på kirkens Facebook- eller hjemmeside, siger hun.

Lokale materialer
Parallelt med Kirkeministeriets kampagne tilbyder Landsforeningen valgmaterialer, der kan tilpasses lokale behov. Materialerne, der bl.a. består af plakater, flyers og indhold til digitale medier, kan hentes på Landsforeningens hjemmeside og bruges som de er eller skrives om, hvis man gerne vil tilpasse dem sit eget sogns behov.

Kampagnerne er finansieret af Folkekirkens Fællesfond.

#Menighedsrådsvalg