Bestyrelses-seminar styrkede arbejdsfællesskabet

Der skal mere til end dagsordener og beslutningsreferater for at have en velfungerende bestyrelse.

Bestyrelsen foran Sostrup.jpg

Klik! Bestyrelsen startede bestyrelsesseminaret i sidste weekend med et gruppeportræt.

Af: Jesper Moll

- Og så åbner I allesammen øjnene, beordrede fotografen, da Landsforeningens bestyrelse fredag formiddag i sidste uge fik taget et gruppeportræt foran det smukke Sostrup Slot på Djursland. Her var bestyrelsen samlet i to dage for at udvikle bestyrelsesarbejdet og sætte retningen for det næste års politiske temaer.
Bestyrelsen er et arbejdsfællesskab, og derfor er det vigtigt, at vi kender og respekterer hinandens styrker og kompetencer. - Søren Abildgaard, formand
Da fotografen var tilfreds med resultatet, startede det planlagte program med morgensang i den tilhørende klosterkirke, inden dagen fortsatte med oplæg og diskussioner om, hvad det vil sige at arbejde som en bestyrelse i en interesseorganisation.

Det er første gang siden bestyrelsens blev valgt i maj, at de tyve medlemmer er samlet uden at skulle tage beslutninger. Efterfølgende pegede Landsforeningens formand, Søren Abildgaard, på at det er givtigt at få plads til brede diskussioner af bestyrelsesarbejdet uden for det almindelige bestyrelseslokale.
- Som bestyrelse er det godt at have mulighed for at bruge nogle dage sammen og få uddybet hinandens holdninger og ståsteder. Bestyrelsen er et arbejdsfællesskab, og derfor er det vigtigt, at vi kender og respekterer hinandens styrker og kompetencer, sagde han.

På lørdagens almindelige bestyrelsesmøde lagde bestyrelsen sig fast på, hvilke temaer der skal fylde på medlemsmøderne frem til delegeret- og årsmødet i juni. På midtvejsmødet 11. november bliver der bl.a. plads til at drøfte foreningens arbejde som arbejdsgiverorganisation.