6. MARTS 2025
På webinarerne gennemgår vi de største ændringer, herunder mulige ansættelsesformer, månedsløn, månedsnorm og tjenesteplan. Læs mere her.
4. FEBRUAR 2025
Er du ny personaleansvarlig i dit menighedsråd, eller har du været det i flere perioder? Vi har samlet al den vigtigste viden i vores overskuelige opslagsværk, som nu er blevet opdateret.
3. FEBRUAR 2025
Folkekirkens Arbejdsmiljørådgivning rådgiver folkekirkelige arbejdspladser om, hvordan de forebygger og løser udfordringer med arbejdsmiljøet.
Folkekirkens Arbejdsmiljøråd har udgivet en vejledning om krænkende eller negativ adfærd på de folkekirkelige arbejdspladser.
Dine ansvarsområder som personaleansvarlig er mange, og derfor udbyder vi kurser og uddannelser til lige netop dig, så du er godt klædt på til opgaven.
Husk, at der er en særlig afholdelsesperiode for særlige feriedage. Læs mere her, og få styr på reglerne.
5. NOVEMBER 2024
Arbejdstilsynets vejledning er blevet præciseret, så det fremgår, at menighedsrådenes medarbejdere kan få nedsat den daglige hvileperiode fra 11 timer til 8 timer op til 20 gange på et kalenderår.
Ved juletid er der en række regler i forhold til arbejde, du skal være opmærksom på. Dem gennemgår vi her.
Hvis I har modtaget ønsker om lønforbedringer, er det vigtigt, at I er opmærksomme på kravet om at svare den forhandlingsberettigede organisation senest 15. november.
Arbejdsmiljøuddannelsen er ikke bare god at have, den er også lovpligtig. Og det er menighedsrådets ansvar at sørge for den.
Som kontaktperson har du og din eventuelle efterfølger en meget vigtig funktion for både menighedsrådet og medarbejderne.
Landsforeningen udbyder hele tiden webinarer til både nye og erfarne menighedsrådsmedlemmer - og medarbejdere.