28. AUGUST 2024

Få hjælp med Landsforeningens HR-og personalekonsulentordning

Efter menighedsrådsvalget i september træder mange nye rådsmedlemmer ind i rollen som kontaktperson. De kan have mange forventninger, spørgsmål og bekymringer med sig. For hvordan tager man hul på opgaven og sikrer, at man løser den godt? 

Postkort Tilpasset

En kontaktperson har mange opgaver. Og du kan få hjælp til de fleste.

At være kontaktperson er uden tvivl givende. Man er den, der har kontakten til de ansatte, samtalerne og fingeren på pulsen i forhold til arbejdsmiljø. Men det er også en stor opgave, og at være kontaktperson er ikke blevet lettere med tiden. Regler, administration og krav til professionalisme er kun vokset. Og det gør kontaktpersonens opgaver sværere, flere og tungere.

Hjælp den nye kontaktperson godt i gang
Men man behøver ikke sidde med det hele selv. Der er forskellige muligheder for at få hjælp som kontaktperson. Landsforeningens HR -og personalekonsulentordning er en af dem. Her kan menighedsrådet få hjælp til at få helt styr på personaleområdet, og konsulentordningen er især en håndsrækning til kontaktpersonen, der ikke længere skal sidde med det kæmpe ansvar selv.  

Landsforeningens HR –og personalekonsulenter løser hver dag opgaver på personaleområdet og er specialiseret i ledelse og HR på folkekirkens område.  

Vil du vide mere?
HR -og personalekonsulentordningen er en fleksibel ordning, hvor I kan vælge imellem en række forskellige løsninger. Den endelige løsning bliver altid tilrettelagt efter jeres behov og konkrete situation. Sådan sørger vi for, at ordningen hjælper lige dér, hvor der er brug for det. 

Hvis du vil vide mere om Landsforeningens HR -og Personalekonsulentordning kan du læse mere her

Du er også velkommen til at kontakte projektleder Mette Braun Misser på personalekonsulent@menighedsraad.dk eller ringe på tlf.nr. 87 32 21 43