4. MARTS 2025
Sidste gang der var valg til bestyrelsen, var årsmødet 2021. Her kunne deltagerne møde kandidaterne under ballonerne. Foto: Henrik Petit
Det er nu blevet tid til, at distriktsforeningerne indsender forslag til kandidater til Landsforeningens nye bestyrelse – både lægfolk og præster.
Ifølge Landsforeningens vedtægter er det valgbestyrelsens formand, Susanne Møller, der indkalder kandidater. Forslagene skal sendes skriftligt til foreningens sekretariat senest fredag den 4. april 2025, og i indkaldelsen forklares det også, hvordan opstillingen foregår, og hvilke regler der gælder. Når distriktsforeningen indberetter kandidater til bestyrelsesvalget, skal Landsforeningen have kandidatens navn, sogn, telefonnummer og mailadresse.
LÆS: Sådan foregår bestyrelsesvalget
Susanne Møller skriver, at det er vigtigt for Landsforeningens arbejde, at vi i distriktsforeningerne og Landsforeningen sammen gør en aktiv indsats for at få et godt valg, og distriktsforeningerne her har en betydningsfuld opgave med at finde kandidater. Landsforeningen støtter op om rekrutteringsarbejdet via sin kommunikation med medlemmerne.
HENT: Brev fra valgbestyrelsens formand
Fristen for indberetning af kandidater til Landsforeningen er som skrevet den 4. april, mens valgbestyrelsen validerer kandidaternes valgbarhed tirsdag den 8. april 2025. Kandidaterne vil snarest herefter modtage besked om, hvorvidt de er valgbare.
Efterfølgende udarbejdes der valgmateriale, som præsenterer kandidaternes holdninger og baggrund. Valgmaterialet lægges digitalt på foreningens egne medier og laves i en trykt udgave, der udleveres til deltagerne på årsmødet.
Landsforeningen ser frem til et godt bestyrelsesvalg!