10. APRIL 2023
Medieoversigt - eksempler
Hvordan får vi fortalt om alt det spændende, der sker i vores kirke? Er det Kirkeblad, facebook eller noget helt tredje?
Vi har lavet en medieoversigt med eksempler, fordele og ulemper. Der findes et hav af medier, så oversigten er primært tænkt til, at I selv kan reflektere over, hvilke medier, I vil benytte i forhold til jeres målgruppe, ressourcer og behov.
Sociale medier - hvem er på?
Er facebook ved at være dødt, er Snapchat vejen frem. eller skal vi have en Instagramprofil?
Det kommer an på, hvem jeres målgruppe er.
Her for I et overblik. Statistikken er fra Kulturministeriet
Lav en QR-kode
Vil du have en QR-kode på din plakat, som kan scannes med mobilen og lede direkte hen til fx. jeres hjemmeside?Så skal du bruge en QR-generator. Der findes flere, hvis du søger på google. En af dem er denne: https://www.qr-code-generator.com/
Målgruppestatus - ta' temperaturen på jeres kommunikationsindsats
I har sat et nyt initiativ i søen. I har fortalt omverdenen om det, men kan I gøre det endnu bedre? Med en målgruppestatus får I hjælp til at reflektere over, om I rammer målgruppen for jeres initiativ. Det er nemt at udfylde og giver et hurtigt overblik.
Se skema til målgruppestatus her
Kommunikationsplan - bevar snuden i sporet
Hvad vil I gerne fortælle, til hvem og hvordan? Og hvem har ansvaret? Brug værktøjet her til at lægge en kommunikationsplan for jeres initiativer, arrangementer og tilbud.
Hent skabelon til kommunikationsplan her
Når journalisten ringer...
Vi har samlet tips til, hvad det er en god idé at huske på, når en journalist ringer til dig.
Gode råd om at tage fotos
Her er nogle råd om at tage fotos, som fungerer godt.