Orienteringsmøde

Her finder du materialer, der kan bruges til orienteringsmødet

Offentligt Orienteringsmøde

Orienteringsmødet afholdes den 14. maj sammen med det årlige menighedsmøde.

OBS: I flersognspastorater kan man vælge at afholde orienteringsmødet en anden dag i samme uge.

Fast dagsorden

Til orienteringsmødet er der en fast dagsorden:

1. Velkomst ved menighedsrådet.
  2. Valg af dirigent.
  3. Orientering om arbejdet i den forløbne funktionsperiode og orientering om det kommende menighedsråds opgaver.
  4. Visioner, ønsker og ideer til det kommende menighedsråd. Oplæg ved menighedsrådet og debat.
  5. Redegørelse for det seneste års regnskab samt det kommende års budget.
  6. Orientering om datoer og regler for opstilling og valgforsamling, og orientering om muligheden for at udløse afstemningsvalg.
  7. Oplysning om antallet af kandidater, der skal vælges til menighedsrådet.
  8. Foreløbigt overblik over, hvem der eventuelt er interesserede i at opstille som kandidater og stedfortrædere på valgforsamlingen i september.

PowerPoint præsentation

Landsforeningen har udarbejdet en PowerPoint præsentation, der kan bruges på orienteringsmødet. Her er de relevante informationer omkring valget skrevet ind. Du finder præsentationen her:

Orienteringsmøde Powerpoint

#Menighedsrådsvalg2024