Den gode overgang - mød hinanden

Få inspiration til en god start på samarbejdet mellem medarbejdere og det nye menighedsråd

Webinar Giv Staffetten Videre

Hav fokus på den gode overgang til det nye råd

Til menighedsrådsvalget fik medarbejderne i sognet også nye ledere. Det kan derfor være en god ide, kort efter valget, at planlægge et fyraftensmøde mellem det nye menighedsråd og jeres medarbejdere. Formålet med mødet er, at I får sat ansigt på hinanden og i det hele taget får en god start på det fremtidige samarbejdet.

Programmet for mødet kunne være:

• Velkomst ved først valgte medlem af rådet eller fx præst
    • Kort præsentationsrunde – navn og funktion
  • ” Få kendskab til hinanden på en ny måde” – se redskabet længere nede
  • Omvisning af kirke og kirkegård med fokus på medarbejdernes funktioner som afrunding på mødet

I kan anvende nedenstående program til møde. Indsæt blot dato, klokkeslæt og afholdelsessted.

FORSLAG TIL PROGRAM

Få kendskab til hinanden på en ny måde

Landsforeningen har udviklet et redskab, I kan bruge til at lære hinanden at kende. Øvelsen består af en rækkesamtalekort, som I skal tale ud fra.

FIND REDSKABET HER

Redskab