Hold dig opdateret om aktuelle nyheder fra os. Vi skriver bl.a. om politiske udmeldinger og kurser.

Nyhed1
sommer NB uge 26 .jpg

1. JULI 2024

Åbningstider i juli

Har du brug for råd, eller har du spørgsmål i løbet af sommeren? Her kan du se Landsforeningens sekretariats åbningstider i juli.

Tidsregistrering (1)

27. JUNI 2024

Registrering af arbejdstid - gør det enkelt

Den 1. juli 2024 skal menighedsrådenes medarbejdere registrere arbejdstid. Det behøver ikke være en svær eller tung opgave.

Aktindsigt (1)

27. JUNI 2024

Aktindsigt - det hjælper vi også med

Vidste du, at Landsforeningen også kan rådgive dig i sager om aktindsigt?

Opladning Elbil

Krav om ladestandere

Tag en snak med kommunen, inden I sætter ladestandere op.

Arbejdsmiljø kursus

Grib chancen: Ekstra arbejdsmiljøuddannelse

Nåede du ikke at få en plads på den eftertragtede arbejdsmiljøuddannelse? Så har du nu chancen.

Faldskørm

Må vi dele dine ideer?

Kom med dine bedste idéer og erfaringer med rekruttering og med at gøre opmærksom på valgforsamlingen.

Handlingsplan Illustration

20. JUNI 2024

Fælles handlingsplan for arbejdsmiljø i folkekirken er klar

Folkekirkens parter har fulgt op på undersøgelsen af det psykosociale arbejdsmiljø i folkekirken 2023. Det har resulteret i en handlingsplan, der netop er offentliggjort.

Nominerede Til Arbejdsmiljøpris

13. JUNI 2024

Folkekirkens Arbejdsmiljøråd gentager pris-succes

Hvem skal vinde årets arbejdsmiljøpris? Folkekirkens Arbejdsmiljøråd uddeleler prisen, der skal synliggøre de mange gode eksempler på godt arbejdsmiljø i folkekirken.

Skanderborg 024

13. JUNI 2024

Vejen til et stærkere hverdagsdemokrati

Danskernes engagement i hverdagsdemokratier er i høj grad drevet af værdier, det viser en ny rapport Tænketanken Mandag Morgen, der også afslører, hvad der får danskerne til at takke nej til at være frivillig.

Unge Til Web

12. JUNI 2024

Sådan får I unge med

Hvordan kan vi sikre, at de unge deltager aktivt i hverdagsdemokratiet? Ifølge en ny rapport er der flere effektive strategier til at engagere de yngre generationer.

Personalepolitik

10. JUNI 2024

Få styr på personaleområdet

Med Landsforeningens fleksible HR- og personalekonsulentordning, kan I i menighedsrådet få hjælp til at få helt styr på personaleområdet.

44 Mb 20240531 0381

6. JUNI 2024

Hvordan kan arbejdet gøres lettere?

By-, Land- og Kirkeministeriet har sendt spørgeskema ud til alle landets menighedsrådsmedlemmer.

Side 1 af 69