3. APRIL 2017

Få viden og inspiration

29. til 30. september afholdes Kirkens Forum i Fredericia, som er en fagmesse for kirkerne. Her kan menighedsrådsmedlemmer få en uformel snak med en lang række professionelle udstillere, som kender kirkens univers.

csm_Kirkens_Forum_1_3ad6c31668.jpg

Kirkens Forum bliver holdt i Fredericias Messe C.

Står sognet over for investeringer, renoveringer eller andre større tiltag, eller har I brug for konsulentbistand på faglige eller administrative områder, er der mange relevante aktører på plads ved arrangementet. Landsforeningen af Menighedsråd medvirker også og planlægger blandt andet at komme med oplæg om at holde styr på arbejdsmiljøet, at arbejde med liv og vækst, kirkegårdene i fremtiden samt barnedåb.

Landsforeningen er medindbyder
En af nyhederne for 2017-udgaven er, at den arrangeres i samarbejde med Landsforeningen af Menighedsråd, som vil deltage i tilrettelæggelsen af det faglige program.

Tid og sted

Kirkens Forum finder sted 29.-30. september i Fredericia. Se mere på www.kirkensforum.dk.

Søren Abildgaard, formand for Landsforeningen af Menighedsråd, glæder sig over samarbejdet:

- Jeg ser en klar tendens med stadig tættere samarbejde mellem folkekirkens menighedsråd og nye måder at organisere det lokale arbejde på. Det øger behovet for innovation og nye løsninger, så kirkernes opgaver fortsat kan løses både effektivt og solidt. I Landsforeningen af Menighedsråd finder vi det derfor væsentligt, at menighedsrådene og folkekirkens ansatte kan orientere sig om nye løsningsmuligheder inden for alle kirkernes faglige områder. Derfor glæder vi os over i 2017 at være medindbyder til Kirkens Forum og til at bidrage med faglige indlæg, konstaterer Søren Abildgaard.