30. MAJ 2019

Borgere kan nu sende sikker formular til menighedsråd, kirkekontor og præster

Folkekirkens IT har sat den sidste af tre løsninger til "Sikker post" i drift. Det drejer sig om ”Sikker formular”. Løsningen er fra slutningen af denne måned aktiveret fra sognets side på sogn.dk.

godt fra start.png

Sikker formular kan nu installeres på sognets eller kirkens hjemmeside. Derfra kan man som borger sende personfølsomme data, fx cpr.nr., sikkert til menighedsråd, kirkekontor og præster.

Af: Charlotte Tybjerg Sørensen

Sikker formular bruges, når en borger sender noget, der indeholder personfølsomme oplysninger til menighedsråd, kirkekontor eller præst. Det kan fx være mails, der indeholder cpr. nr.

Sikker formular kan lægges på kirkens hjemmeside, så borgeren kan finde og udfylde den derfra.

Folkekirkens IT oplyser, at de menighedsråd, som selv sætter links ind på egen hjemmeside – som beskrevet i vejledningen - vil med det samme kunne bruge løsningen.

Læs vejledningen på DAB.

Vejledningen kan også læses i dette nyhedsbrev fra Folkekirkens IT.

#Persondata