7. FEBRUAR 2019

Efterlysning: Flere politikere med interesse for folkekirken og mere indflydelse på ansættelser og økonomi

Landsforeningens formand Søren Abildgaard har i et interview til Kirke.dk fortalt om menighedsrådenes ønsker til Folketinget. Det skyldes, at der i forbindelse med det kommende valg sker et større vagtskifte blandt de politikere, der hidtil har taget sig af kirkelige anliggender i Folketinget.

Søren Abildgaard årsmøde.jpg

Af: Charlotte Tybjerg Sørensen

Landsforeningens formand Søren Abildgaard er blevet interviewet til Kirke.dk den 31. januar. Det sker efter, at Kristeligt Dagblad den 23. januar bragte hans kronik: Husk Folkekirken i valgkampen”. I interviewet uddyber Søren Abildgaard sine synspunkter fra kronikken, som kan læses her.

Interviewet til Kirke.dk er publiceret under overskriften: Her er menighedsrådenes ønskeliste til nye kirkepolitikere og kan læses her

#Politik #Bestyrelsen #Økonomi #Stiftsråd #Provstiudvalg