20. MARTS 2019

Sæt folkekirken på dagsordenen til folketingsvalget

Det er snart tid til valg. Vi ved endnu ikke præcis, hvornår det kommer, men senest den 17. juni 2019 – dét er sikkert og vist. Og forberedelserne er allerede i gang mange steder.

Forsøg i Folkekirken.jpg

Foto: colourbox.dk

Af: Anja Christensen

Det folkekirkelige fylder ikke meget på Christiansborgs dagsorden. Kirkepolitiske vælgermøder kan være med til at skabe politiske debatter om de kirkepolitiske emner og inspirere folketingskandidater til at interessere sig for kirkepolitiske spørgsmål.

Vi har lavet en guide til dig, der overvejer at holde vælgermøder i forbindelse med det kommende folketingsvalg. Der er gode råd og nyttig viden at hente samt en række praktiske overvejelser i forbindelse med planlægning af et vælgermøde og konkrete spørgsmål, der kan bruges undervejs i debatten.

Overvejer I at afholde et vælgermøde i jeres lokalområde, så tag et kig på den nye drejebog Landsforeningen har udarbejdet. Den kan hjælpe jer med at komme godt fra start.

Du finder drejebogen her

#valg #FV19 #drejebog