29. OKTOBER 2019

Konference om gudstjenester

Sidst i januar er der mulighed for at deltage i en tværfaglig gudstjenestekonference med overskriften ”De åbne døres kirke?”.

kirkedør_1.jpg

Af: Alex Kjær

Det er Folkekirkens Uddannelses- og Videnscenter, som er arrangør, og det koster 2.460 kroner at deltage for lægfolk og organister, mens præster deltage gratis.

Der vil blandt andet være mulighed for at deltage i workshops om præsten som et synligt element i gudstjenesten, liturgisk fornyelse og Nairobi-erklæringen samt hvordan det er at skrive kirkemusik i dag.

Der vil være åbningsgudstjeneste med den rumænske ortodokse præst Sorin Dobre, koncert med den svenske duo Mattias Wager og Gary Graden, der spiller Grundtvig i svenske toner samt foredrag med Erik Hillestad, leder af kirkelig Kulturværksted i Norge og initiativtager til ”Åpen kirke”.

Desuden festmiddag og musikalsk aften.

Konferencen finder sted 27.-29. januar på Emmaus Galleri og Kursuscenter i Haslev på Sjælland, og der er ansøgningsfrist 28. november via fkuv.dk, hvor man også kan læse mere om arrangementet.