18. SEPTEMBER 2019

Kursuskatalog giver nye muligheder

I det nye kursuskatalog har vi sammensat et fast udbud af kurser, hvilket skal give distriktsforeninger, menighedsrådsmedlemmer og provstier et overblik over et stort og relevant kursustilbud gældende for 2020-2021.

COLOURBOX2147955.jpg (1)

Af: Pernille Aakjær

Nu er det muligt at få et samlet overblik over de mange kurser, som Landsforeningen udbyder - du kan se hele vores katalog her.

Kataloget er inddelt i fire overordnede emner, som afspejler bredden i menighedsrådsarbejdet. Kurserne dækker kirkeliv, menighedsrådsarbejde, arbejdsgiverforhold og økonomi.

De primære formål med at fokusere på kvaliteten af menighedsrådsarbejdet er, at øge den enkeltes glæde ved menighedsrådsarbejdet og at øge fastholdelsen og interessen for det vigtige arbejde menighedsrådsmedlemmerne udfører samt at give fagligt input til menighedsrådsarbejdet fx til arbejdsgiverområdet eller inspiration til kirkens liv og vækst lokalt.
Med det nye katalog er rammerne lagt for øget tilgængelighed samt at kurserne i højere grad kan imødekomme lokale behov.

Underviserne på kurserne har stor erfaring med at rådgive menighedsråd og med et kursus bliver deltagerne klædt godt på til opgaven samtidig med at de får mulighed for at sparre og netværke med deltagere fra andre menighedsråd.

I perioder er udvalgte kurser og uddannelser i kampagne, dvs. de udbydes indenfor en fast periode, hvor det strukturelt set giver god mening at afholde de pågældende kurser. Det kan f.eks. være regnskabskurser for nyvalgte kasserere eller introkurser for nyvalgte medlemmer efter menighedsrådsvalg.  Kampagnepriser er kun tilgængelige for distriktsforeninger, og kurser bestilt af distriktsforeninger er åbne for alle menighedsrådsmedlemmer ved tilmelding.
Når et kursus er i kampagne, betyder det, at kurset kan bestilles til reduceret pris, men skal afholdes indenfor den valgte periode.

Læs mere om vores kursuskatalog her.