Til møde med ministeren

Landsforeningens repræsentanter har været på besøg hos kirkeminister Joy Mogensen.

Møde med ny kirkeminister 2019 NY2.jpg

Landsforeningens formand Søren Abildgaard og næstformændene Inge Kjær Andersen og Carsten Bøgh Pedersen samt sekretariatschef Torben V. Lauridsen på besøg hos kirkeminister Joy Mogensen. Foto: Privat.

Landsforeningens formand Søren Abildgaard og næstformændene Inge Kjær Andersen og Carsten Bøgh Pedersen samt sekretariatschef Torben V. Lauridsen har været på besøg hos kirkeminister Joy Mogensen.

Det handlede især om at få hilst på hinanden og dagen bød på en god dialog om blandt andet rollefordeling, revision af økonomiloven og ikke mindst ministerens politiske vision.

Søren Abildgaard siger:

- Vi havde et konstruktivt møde med ministeren, som tog godt imod ønskerne fra Landsforeningen. Kirkeministeren er optaget af folkekirkens bidrag til balancen mellem land og by, til den grønne omstilling og til at bevare sammenhængskraften i samfundet. Her bidrager folkekirken allerede med mange gode lokale initiativer, som vi har lovet at dele med kirkeministeren.

Du kan glæde dig til at møde kirkeministeren i næste udgave af Menighedsrådenes Blad, som udkommer i uge 38.