28. OKTOBER 2020

Krav om mundbind på vej

Alle bør indstille sig på, at der fra torsdag morgen vil gælde et krav om mundbind i folkekirken.

Mundbind - colourbox.jpg

Foto: Colourbox

Af: Charlotte Tybjerg Sørensen

Det er vurderingen efter et møde i folkekirkens taskforce i morges, hvor retningslinjerne for en ansvarlig håndtering af corona/COVID-19 blev drøftet.

For på trods af tidligere tilkendegivelser fra Kirkeministeriet ser det alligevel ud til, at folkekirken bliver omfattet af kravet om brug af mundbind.

Kl. 14 i dag er der indkaldt til møde i sektorpartnerskabet. Herefter skal retningslinjerne justeres og godkendes af Sundhedsministeriet. Kirkeministeriet er i gang med at udarbejde en FAQ om de mange konkrete spørgsmål, som kravet om mundbind i folkekirken giver anledning til.

- Vi kan ikke vejlede om reglerne, krav og anbefalinger, før vi kender bekendtgørelsen, retningslinjerne og Kirkeministeriets FAQ. Men alle bør indstille sig på, at der vil gælde et krav om mundbind i folkekirken fra i morgen, siger Søren Abildgaard, Landsforeningens formand.

#coronavirus