23. SEPTEMBER 2021

Konference om digitalisering – skal du med?

Folkekirkens Digitaliseringskonference handler om folkekirkens store spring ud i digitalisering som følge af coronanedlukningens udfordringer. Landsforeningen opfordrer menighedsrådsmedlemmer til at deltage og dele deres erfaringer.

COLOURBOX18887371

Landsforeningen opfordrer menighedsrådsmedlemmer til at deltage i konferencen om digitalisering og dele deres erfaringer.

Af: Alex Kjær

På konferencen sættes erfaringer fra de seneste års digitale forsøg i spil for at skabe et fundament for det videre arbejde. Et spørgsmål er, om folkekirken er kommet styrket ud af krisen og i så fald hvordan?

- Det er vigtigt med input fra valgte medlemmer af menighedsrådene, fordi konferencen vil være et pejlemærke for det videre arbejde med den digitale udvikling i folkekirken. Derfor opfordrer vi menighedsrådsmedlemmer til at deltage med deres erfaringer, siger Inge Kjær Andersen, næstformand i Landsforeningen og formand for Personaleudvalget.

Hun tilføjer, at der også er rig mulighed for at få ny inspiration til menighedsrådenes egne digitale initiativer.

Oplæg

På konferencen kan man blandt andet høre oplæg ved trosredaktør fra Danmarks Radio Christoffer Emil Bruun, rektor Sten Tiedemann samt biskop Marianne Gaarden.

Eftermiddagen byder på forskellige workshops og debatter, som både vil inspirere og sætte spørgsmålstegn ved folkekirkens digitale udvikling.

Det er gratis at deltage, og det foregår i Middelfart onsdag 3. november klokken 9-16.30. Man kan tilmelde sig på adressen: https://tilmeld.km.dk.