19. AUGUST 2021

Projektleder søges

Er det dig, eller en du kender? Landsforeningen er med i styregruppen for projektet "Læs teologi og bliv præst - rekruttering og fastholdelse af præster i folkekirken”, der handler om at rekruttere og fastholde præster i folkekirken. Nu skal der ansættes en projektleder.

Praest20

Der er opslået en stilling som projektleder med base i Aarhus Stiftsadministration. Jobbet handler om, hvordan man kan rekruttere og fastholde præster i folkekirken.

Landsforeningen er sammen med biskopperne, Præsteforeningen, Provsteforeningen og Blivpræst.dk med i styregruppen for projektet, som handler om at skabe interesse for teologistudiet, øge kendskabet til folkekirken blandt de teologistuderende samt at have fokus på rekruttering og fastholdelse af præster i folkekirken.

Derfor er der nu opslået en stilling som projektleder med base i Aarhus Stiftsadministration.

Opgaverne bliver blandt andet at planlægge, koordinere og gennemføre arrangementer, der giver teologistuderende mulighed for at møde folkekirken, at undersøge og arbejde med fastholdelsesinitiativer i forhold til præster samt at undersøge og udvikle muligheder for praktikpladser og studiejobs i folkekirken.

Projektet er støttet økonomisk af Kirkeministeriet.

Se stillingsopslaget her.