11. MARTS 2021

Sådan kan menighedsrådet bruge kirkestatistikken i sognet

Kirkestatistikken giver indsigt i medlemsprocent, antal døbte, konfirmerede og viede osv. i 2020 på landsplan. Men der er også mulighed for at finde tal på blandt andet sogneniveau.

Konfirmation folkekirken.dk.jpg

I 2020 blev der konfirmeret 44.844 unge, dermed var konfirmationsprocenten på 66 procent på landsplan. Hvordan det ser ud lokalt, kan man læse mere om på fkuv.dk. Foto: Folkekirken.dk

Af: Charlotte Tybjerg Sørensen

Den årlige kirkestatistik blev offentliggjort for nylig. Den er udarbejdet af Folkekirkens Uddannelses- og Videnscenter og består af bearbejdninger af tal om folkekirken, hentet fra Danmarks Statistiks statistikbank og den årlige spørgeskemaundersøgelse ”Danskerne og folkekirken”.

På FUV's side om kirkestatistikken kan man også finde links til, hvordan tallene ser ud på sogne- og provstiniveau. Der kan man finde info, som kan bruges til at se på, hvad man skal være opmærksom på i sit eget sogn - som inspiration til, hvad man kan arbejde videre med.
Find kirkestatistikken her.