10. FEBRUAR 2022

Kirkegårdskonferencen 2022: Grøn omstilling

Kirkegårdskonferencen 2022 afholdes den 10. marts i Nyborg. I år handler konferencen om den grønne omstilling.

KK2022 Foto Janstøvring

Foto: Jan Støvring.

Af: Anja D. Christensen

For hvad er grøn omstilling? Vi hører meget om det, men hvordan kan man arbejde med det i kirkegårdssammenhænge? Det korte svar er: på mange måder.
Der er mange muligheder for at give sig i kast med initiativer, der bidrager til et mere bæredygtigt samfund.

Lige nu er der et stort vindue for at komme i gang ude lokalt, men der er også udfordringer. En af dem er motivation. En anden er at få reelle resultater ud af det, man gør.
Netop dette er afsættet for kirkegårdskonferencen 2022.

Du får på konferencen gode input til, hvordan opgaven med den grønne omstilling kan gribes an. Hør om folkekirkens nye initiativer og få inspiration til at håndtere omstillingen i kirkegårdens drift og indretning. Hør om Folkekirkens nye initiativer og få inspiration til at håndtere omstillingen i kirkegårdens drift og indretning.

Du kan se program for konferencen og tilmelde dig her.
Sidste frist for tilmelding er den 24. februar 2022.

Konferencen arrangeres af Institut for Geovidenskab og Naturforvaltning i samarbejde med Foreningen af Danske Kirkegårdsledere, Forbundet af Kirke- og Kirkegårdsansatte og Landsforeningen af Menighedsråd.

#Grøn omstilling

Læs også: