7. OKTOBER 2022

Kom med på Folkekirkens Digitaliseringskonference

Der er stadig ledige pladser på Folkekirkens Digitaliseringskonference, som afholdes den 29. oktober 2022 i Middelfart - og det er gratis at deltage. Men skynd dig - tilmeldingen lukker fredag den 14. oktober kl. 12.00.

Digital Folkekirke

Landsforeningen opfordrer menighedsrådsmedlemmer til at deltage i konferencen, der i år har fokus på, hvordan man tiltrækker folk til kirken i en tempofyldt, digital tid.

Af: Camilla Folsach Madsen

Nu har du en unik mulighed for at få ny, digital viden og opleve en række spændende foredragsholdere, når Folkekirkens Digitaliseringskonference løber af stablen lørdag den 29. oktober 2022 kl. 9.00-16.30 på Severin Konferencehotel, Skovsvinget 25, 5500 Middelfart.

Der er stadig ledige pladser, og du kan tilmelde dig lige her. Det er gratis at deltage. Tilmeldingen er åben til fredag den 14. okt. kl. 12.00

Digitaliseringskonferencen sætter fokus på, hvordan man tiltrækker en generation, der er vokset op i en tempofyldt digital tid, til en kirke, der ofte er knyttet helt konkret til et sted og dets mennesker og dets præst – og som ikke har det nemme og hurtige, men det vigtige og det væsentlige som perspektiv.

Morgenmad (frivilligt)

Velkomst v/ It-Følgegruppen

Iben Maria Zeuthen - Troen i tiden

Networking i store sal m. kaffe og snacks

Vincent F. Hendricks - Hvordan bliver vi digitalt dannede?

Berit Weigand Berg - De unges livsvilkår og folkekirkens mulighed

Frokost

14.00 - 15.00
Workshops 1. runde

Kaffepause

15.15 - 16.15
Workshops 2. runde

16.15 - 16:30
Fælles opsamling og tak for i dag v/ Biskop Tine Lindhardt

Her kan du læse hele programmet.

Konferencen har plads til 130 gæster. For at sikre bred repræsentation fordeles pladserne til forskellige målgrupper. Tilmeldingen er først gældende, når den er endeligt bekræftet af Folkekirkens It.

Fordeling af pladser sker i henhold til: brugergrupper 20 pladser, menighedsrådsmedlemmer 35 pladser, menighedsrådsansatte/frivillige 20 pladser, præster 15 pladser, provster 5 pladser, biskopper 5 pladser, faglige foreninger 15 pladser, andre (stiftsmedarbejdere, uddannelsesinstitutioner m.fl.) 15 pladser.

Hvem står bag?

Folkekirkens Digitaliseringskonference afholdes af It-Følgegruppen, der er udpeget af kirkeministeren.

Inge Kjær Andersen er formand for It-Følgegruppen, og Folkekirkens It fungerer som sekretariat.

#Digitalisering