15. JUNI 2022

ULLA THORBJØRN HANSEN VINDER BISPEVALG

Til september får Roskilde ny biskop, og det er Ulla Thorbjørn Hansen. Fra Landsforeningen ønsker vi den nye biskop tillykke.

Ulla

Ulla Thorbjørn Hansen bliver ny biskop i Roskilde. Foto: Henrik Petit.

Af: Redaktionen

Ved det netop afgjorte bispevalg fik Ulla Thorbjørn Hansen 818 af de i alt 1604 afgivne stemmer og afløser Peter Fischer-Møller, der har siddet som biskop siden 2008. Hun tiltræder som biskop den 1. september 2022 og bliver bispeviet den 4. september i Roskilde Domkirke

Ulla Thorbjørn Hansen er provst i Slagelse og sognepræst i Sct. Peders-Havrebjerg pastorat, og derudover sidder hun i bestyrelsen for Landsforeningen af Menighedsråd.

Når hun tiltræder som biskop i september, må vi i Landsforeningen vinke farvel til Ulla Thorbjørn Hansen som bestyrelsesmedlem, da foreningens vedtægter siger, at medlemmer af Landsforeningen skal repræsentere et menighedsråd – hvilket en biskop ikke kan.

Vi ønsker den nye biskop tillykke og takker for indsatsen i Landsforeningens bestyrelse.

#Bispevalg