27. APRIL 2023

Gratis webinar om folkekirkens jorder: Økologi og skovrejsning

Folkekirkens Grønne Omstilling har for tiden fokus på alternativ forvaltning af kirkens jorder. Kom med på dette gratis webinar, og bliv klogere på, hvordan I som menighedsråd kan forvalte kirkens jordområder på en mere bæredygtigt måde.

COLOURBOX1178322

I den kommende tid sætter Folkekirkens Grønne Omstilling fokus på alternativ forvaltning af kirkens jorder med både artikler og webinarer. Foto: Colourbox

Folkekirken er Danmarks tredjestørste jordejer. Det stiller krav om ansvarlig og bevidst jordforvaltning – og det giver mulighed for at gøre en grøn forskel. Til dette første webinar i en serie stiller Folkekirkens Grønne Omstilling skarpt på økologisk landbrug og skovrejsning på folkekirkens jorder.

Det første webinar afholdes den 10. maj kl. 16.30-17.30 og har titlen ’Folkekirkens jorder: Økologi og skovrejsning’. Webinaret henvender sig særligt til provstiudvalg og menighedsråd.

TILMELD DIG DET GRATIS WEBINAR HER

På webinaret kan du møde Sven Hermansen, der er chefkonsulent hos Innovationscenter for Økologisk Landbrug. Sven Hermandsen vil fortælle om fordele og udfordringer ved at drive økologisk landbrug. Derudover vil Sven også informere om, hvad det kræves af et menighedsråd at bortforpagte kirkens jorder til en økologisk landmand og dermed være med til at minimere brugen af pesticider på de danske marker og beskytte grundvandet.

På webinaret kan du også møde Tanja Blindbæk Olsen, der er erhvervspolitisk chef hos brancheorganisationen Dansk Skovforening. Tanja Blindbæk Olsen vil fortælle om de mange fordele en skov kan have for naturen, klimaet og lokalsamfundet. Derudover vil Tanja også informere om den proces, som et menighedsråd skal igennem for i sidste ende at blive skoveejer og dermed være med til at øge biodiversitet, binde CO2 og beskytte grundvandet.

#Folkekirkens Grønne Omstilling #Webinar