7. AUGUST 2024

Klar til valgforsamling

Den 17. september er der valg til menighedsråd i hele landet. Få inspiration og regler for annoncering op til valgforsamlingen her og kom med på webinar om valgforsamling i næste uge – så er du helt klar.

Valgforsamling

Af: Redaktionen

Se optagelsen af webinar om valgforsamling her:

Webinar om valgforsamling

På webinaret gennemgår vi, hvad du skal være opmærksom på i forberedelsen af valgforsamlingen. Vi kommer med gode råd til afholdelsen og går igennem de opgaver, der ligger efter valgforsamlingen.

Webinaret holdes sammen med Folkekirkens It, der fortæller om valglisterne, og hvordan I kan bruge Valgsystemet på valgforsamlingen.

Annoncering - regler og gode råd
Op til valgforsamlingen er det lovpligtigt at annoncere. Det skal ske senest den 20. august. Valgforsamlingen skal bekendtgøres på kirkens hjemmeside, til gudstjenesterne og i de stedlige dagblade eller lokalaviser.

På vores hjemmeside kan du finde inspiration til annoncering og få gode råd til, hvordan I kan skrive en pressemeddelelse.
Find det her

Eksempler på tekster
Du finder også forskellige forslag til annoncetekster. Dem er du velkommen til at bruge som de er, eller du kan bruge dem som inspiration til jeres egne annoncer.
God fornøjelse.
Find det her