9. OKTOBER 2024

Stadig ikke fuldtallig efter den ekstraordinære valgforsamling?

Her er, hvad der sker nu, hvis ikke det er lykkedes jer at fylde alle pladserne i menighedsrådet.

Skanderborg 072

Der er flere løsninger, hvis jeres menighedsråd endnu ikke er fuldtalligt. Arkivfoto: Niels Åge Skovbo.

Hvis der efter den ordinære og ekstraordinære valgforsamling ikke er valgt et fuldtalligt menighedsråd, vil biskoppen enten udskrive udfyldningsvalg eller beslutte, at menighedsrådet skal bestå af dem, der er valgt, sammen med præsten/præsterne. Det er således biskoppen, der beslutter hvad der skal ske med menighedsrådet, når menighedsrådet ikke er blevet fuldtalligt.

Landsforeningen sidder klar til at besvare spørgsmål
Hvis du har spørgsmål, skal du ikke tøve med at ringe. Vi sidder klar ved telefonerne hver dag. Du kan ringe på 8732 2133 eller sende en mail til valg@menighedsraad.dk.

Åbningstid for telefoniske henvendelser:
Mandag - torsdag: 10.00 - 15.30
Fredag: 10.00-13.00