18. APRIL 2024

Klar til orienteringsmøde?

Nu er der ikke længe til den 14. maj, hvor der afholdes orienteringsmøder over hele landet. Er I klar?

Offentligt Orienteringsmøde

Af: Anja Christensen

Regler og inspiration
Vi har lavet et oplæg og et webinar (er afholdt) om orienteringsmødet. Det kommer både omkring regler, dagsorden, inspiration til annoncer mm.

Du kan finde oplægget fra webinaret og se optagelsen her.

Har I husket bekendtgørelse af mødet?
Det er ved at være oppe over med at bekendtgøre orienteringsmødet. Det skal ske tre uger før det afholdes, altså er sidste frist 23. april. Bekendtgørelsen skal indeholde tid og sted for orienteringsmødet og skal som minimum finde sted ved gudstjenester, på sognets hjemmeside og i stedlige dagblade eller lokalaviser.
Har du brug for inspiration til annoncering, talepapir til gudstjenesten og lignende, kan du finde hjælp her.

Kom med på webinar
I forbindelse med menighedsrådsvalget afholder vi en række webinarer. Næste webinar er den 15. maj og handler om rekruttering, engagement, valgret og valgbarhed.

Du kan læse mere om webinaret og finde link til at deltage her. Menighedsraad.dk

Har du spørgsmål eller brug for hjælp, så tøv ikke med at kontakte os.
valg@menighedsraad.dk

#Menighedsrådsvalg2024