GDPR – Persondatabeskyttelse

Find viden og praktiske tips til, hvordan I kan leve op til persondataforordningen; vejledningen Værd at vide om GDPR for menighedsråd, nyheder og bilag.

GDPR.jpg

Illustration: Colourbox

Af: Arbejdsgiver og rådgiver, red. Anja Christensen

Værd at vide om GDPR for menighedsråd

Som menighedsråd har I ansvar for at overholde reglerne om persondatabeskyttelse – det kaldes også GDPR-regler. Der er regler for fx brug af billeder, opbevaring af personaleoplysninger, indsamling af personlige data, oplysningspligt om indsamling, ret til indsigt og flere emner.

Siden opdateres efterhånden som vi udsender nyhedsbreve om GDPR. Værd at vide om GDPR for menighedsråd indeholder en sammenskrivning og uddybning af nyhederne, som sendes ud.

Har du spørgsmål til GDPR, eller er der et emne, du ønsker vi skal behandle, så er du velkommen til at kontakte os på raadgivning@menighedsraad.dk