2. FEBRUAR 2023

Derfor skal I planlægge sommerferien i god tid

Indhent sommerferieønsker blandt medarbejderne i god tid. Kan I ikke blive enige, skal ferien nemlig varsles senest tre måneder før dens begyndelse.

Sommerferie (1)

Det er menighedsrådet, der som arbejdsgiver aftaler med medarbejderen, hvornår han eller hun holder sommerferie. Foto: Colourbox

Af: Arbejdsgiver og Rådgivning, Red. Camilla Folsach Madsen

Udgangspunktet er, at I som arbejdsgiver aftaler med medarbejderen, hvornår han eller hun holder sommerferie. Men hvis I ikke kan blive enige, er det menighedsrådet, der bestemmer.
Det er altså jer, der har det sidste ord i forbindelse med placeringen af ferien.

I skal dog være opmærksomme på, at hvis I bestemmer, hvornår den enkelte medarbejder skal holde sommerferie, skal han eller hun have det at vide senest tre måneder før feriens begyndelse.

Derfor er det fornuftigt i løbet af de kommende måneder at få indhentet sommerferieønsker blandt medarbejderne, så I kan få overblik over, om det er muligt at imødekomme den enkeltes ønske om feriens placering.

#Sommerferie #Planlægning