Portrætter

Læs portrætter af menighedsrådsmedlemmer.

Rammer
Dorthe Lerche 1

"Det er det sociale i kirken, som interesserer mig"

Hvorfor stille op til menighedsrådet? Det er der mange grunde til, og hvad der motiverer den enkelte til at gå ind i arbejdet, er helt individuelt. Mød Dorthe Lerche, der brænder for kirkens sociale engagement.

Mgn Portræt 2 (1)

"I menighedsrådet er vi med til at sætte retning og skabe udvikling i folkekirken"

Hvorfor stille op til menighedsrådet? Det er der mange grunde til, og hvad der motiverer den enkelte til at gå ind i arbejdet, er helt individuelt. Mød Benjamin Madsen, der brænder for at skabe en relevant folkekirke for unge mennesker.

Lasse Stensby Baasch Hendriksholm Kirke 07 11 2023

"Menighedsrådet er det mest lokale demokrati vi har"

Hvorfor stille op til menighedsrådet? Det er der mange grunde til, og hvad der motiverer den enkelte til at gå ind i arbejdet, er helt individuelt. Mød Lasse Stensby Baasch, der brænder for det lokale demokrati og ansvaret som menighedsrådsmedlem

Photo Output 2

"Det der motiverer mig, er at gøre kirken til en positiv og aktiv medspiller i lokalsamfundet."

Hvorfor stille op til menighedsrådet? Det er der mange grunde til, og hvad der motiverer den enkelte til at gå ind i arbejdet, er helt individuelt. Mød Mike Straarup, der brænder for kirkens rolle i lokalsamfundet.

Mb 20240214 073

"Jeg er med til at sikre, at vores dejlige personale møder ind med et smil, og tager hjem med et smil"

Hvorfor stille op til menighedsrådet? Det er der mange grunde til, og hvad der motiverer den enkelte til at gå ind i arbejdet, er helt individuelt. Mød Bodil Knudsen, der brænder for personaleansvaret og samarbejdet i menighedsrådet.

Frands

"Jeg vil gerne tage ansvar for mit lokalområde"

Hvorfor stille op til menighedsrådet? Det er der mange grunde til, og hvad der motiverer den enkelte til at gå ind i arbejdet, er helt individuelt. Mød René Frands Liljedahl, der brænder for lokalsamfundet.

Trine Brüner Jeffris

”Nu handler det om at være med til at sikre rammerne og fremtiden for kirken”

Hvorfor stille op til menighedsrådet? Det er der mange grunde til, og hvad der motiverer den enkelte til at gå ind i arbejdet, er helt individuelt. Mød Trine Brüner-Jeffris Laustsen, der brænder for at sikre kirken i fremtiden.

Jerne Kirke 10 @Jonas Fotografi

"Det giver glæde i kirken, når vi står frem og viser, at vi er stolte og glade"

Det giver glæde i kirken, når vi står frem og viser, at vi er stolte og glade Hvorfor stille op til menighedsrådet? Det er der mange grunde til, og hvad der motiverer den enkelte til at gå ind i arbejdet, er helt individuelt. Mød Annemette Hauschildt, der brænder for at skabe en god kirke for alle.

Ann Dahy

"Menighedsrådsarbejdet er særdeles meningsfuldt"